header

5 tips voor B2B voertuigadvertenties

Naast de bekende adverteerkanalen waarop zowel consumenten als autobedrijven naar occasions zoeken, zijn er ook steeds meer business to business (B2B) kanalen, zoals Voorraad Nederland van VWE. Deze kanalen zijn uitsluitend bedoeld voor professionele autobedrijven, voor verkoop én inkoop van voertuigen. Echter vraagt adverteren voor een B2B doelgroep om een andere aanpak dan voor een B2C doelgroep.

Snel en efficiënt zakendoen staat bij B2B centraal. Daarom heb ik verschillende professionals uit de B2B-verkoopbranche gevraagd wat belangrijk is in een B2B voertuigadvertentie. Dit heb ik voor u samengevat in 5 tips:
 

  1. Geef een uitgebreide omschrijving van het voertuig
    Vermeld zoveel mogelijk technische gegevens en opties van het voertuig. Hiervoor kunt u het VIN-rapport van SilverDAT VIN informatie gebruiken. Dit maakt het kopen op afstand, wat vaak gebeurt bij een B2B transactie, een stuk makkelijker.
     
  2. Zorg voor uniformiteit in de foto’s
    Zorg voor eenduidigheid in de advertenties, zodat de potentiële koper snel een duidelijk beeld heeft van het voertuig. Maak dus voor elk voertuig dezelfde soort foto’s (voor, achter, zijkant links, zijkant rechts, interieur, etc…) en fotografeer de auto’s altijd op dezelfde manier, vanuit dezelfde hoek en voor dezelfde achtergrond.
     
  3. Laat mankementen zien
    Is er schade of zijn er andere mankementen? Zorg dan dat dit duidelijk in de advertentie is vermeld, en dat schade duidelijk zichtbaar is op foto’s. Bij een verkoop op afstand wilt u natuurlijk dat uw koper tevreden is met zijn aankoop, en niet achteraf ziet dat de auto schade heeft die niet vermeld is. Dan is de kans groot dat hij niet nog een bij u aankoopt.
     
  4. Vermeld de handelsprijs 
    Zowel u als de koper wil zo snel mogelijk tot een deal komen. Vermeld daarom altijd de handelsprijs in de advertentie. Zo weet de koper in welke richting hij moet bieden en het scheelt tijd bij de onderhandelingen.
     
  5. Fiscaliteit
    Tot slot, maar zeker niet onbelangrijk: vermeld in de advertentie of het om een BTW- of Marge-auto gaat en of er wel of geen rest-BPM op het voertuig zit.

Vragen?
Wij staan voor je klaar.

Wij proberen jouw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.

Neem contact met ons op