Auto Carrion blikt terug op de bouw van de nieuwe website
Sinds begin dit jaar biedt VWE een nieuwe module aan, de Module Website. Op basis van de wensen van het autobedrijf wordt een professionele website gebouwd, altijd passend bij de huisstijl van het bedrijf. In december was Auto Carrion de gelukkige: hun website ging als eerste website live! Tijdens een pilot-traject heeft Auto Carrion al hun wensen uitgesproken, waarna er een passend ontwerp voor hun website is gemaakt. Met slimme oplossingen zoals vele actieknoppen, een ‘direct-bellen-knop’ in de mobiele weergave en een automatische optie die buiten de openingstijden een alternatief telefoonnummer toont. Samen met eigenaar Henry Hoppenbrouwers blik ik kort terug op het traject:
Wilden jullie al lang een nieuwe website?
“De oude website van ons autobedrijf was al zeker 4 jaar oud en dus niet meer van deze tijd. Daarnaast zijn we onlangs gestart met werkplaats-diensten en dat kwam nog niet terug op onze website. Het werd dus echt tijd voor een nieuwe website waarop al onze diensten worden gepromoot.”
Wat is voor jullie autobedrijf belangrijk aan een nieuwe website?
“We wilden onze werkplaats bekender maken en daarnaast vonden we het belangrijk dat onze actuele voorraad goed getoond wordt. Verder wilden we ons onderscheidend presenteren, door bijvoorbeeld iets te vertellen over de omgeving rond ons bedrijf. Zo kunnen klanten een proefrit of voertuigbezichtiging combineren met een bezoek aan één van de vele bezienswaardigheden in de buurt. Daarom was het belangrijk dat we genoeg vrijheid hebben om content te plaatsen.”
Waarmee heeft VWE jullie verrast?
“Akiner van Schaijk (als B2B-marketeer bij VWE verantwoordelijk voor de Module Website) heeft heel goed geluisterd naar onze wensen en kwam met goede ideeën. Maar daarnaast konden we zelf ook ideeën opperen, die zijn meegenomen in de bouw van de website. Deze samenwerking is ons dus goed bevallen.”
Merken jullie dat er veel contact wordt opgenomen via de website?
“Ja, er wordt veel contact met ons gezocht, vanuit advertenties, maar ook via de website. Het weer lijkt ook invloed te hebben op het aantal contactaanvragen. Als het slecht weer is, zien we dat meer mensen achter de computer duiken en we dus ook meer reacties krijgen.”
Wat vinden jullie het grootste voordeel van de nieuwe website?
“Dat we makkelijk zelf aanpassingen aan de website kunnen doen, zonder dat we een websitebouwer nodig hebben. Als we straks bepaalde acties hebben, kunnen we dat zelf op de website melden. Dat is erg handig!”
Benieuwd naar het resultaat? Kijk eens op www.autocarrion.nl
Henri Hoppenbrouwers kijkt terug op een geslaagd traject, met als resultaat een professionele website, die helemaal past bij Auto Carrion.