Gespecialiseerd in onderhoud? Dit zijn de must-haves voor uw website
Goede websites voor bedrijven die in- en verkoop doen zijn er genoeg! Mooie voorraadoverzichten, direct het inruilbedrag berekenen, een proefrit aanvragen. Maar wat zet u op uw website als u gespecialiseerd bent in onderhoud? Wat wilt u uw bezoeker laten zien? Ik vroeg Diane Schuitmaker, Productowner van de Module Website, wat er zeker niet mag ontbreken op een website voor autobedrijven die actief zijn in onderhoud. Haar tips deel ik graag met u!
1. Maak voor uw belangrijkste diensten aparte pagina’s
Licht alle (werkplaats)diensten toe met een aparte pagina. Doe dit met het oog op de klant: leg bijvoorbeeld uit wanneer een voertuig aan APK toe is en wat er bij een keuring komt kijken. Een mooi voorbeeld is www.mijngarage.nl/apk. Op deze manier zorgt u ervoor dat zoveel mogelijk vragen van uw (potentiële) klant beantwoord worden en dat u ‘noodzaak’ creëert. APK is verplicht, onderhoud is geadviseerd: de klant moet zich bewust worden van het feit dat hij uw bedrijf nodig heeft om zijn auto in goede staat te houden. Autobedrijf de Groot laat op hun website duidelijk alle verschillende werkplaatsdiensten zien: www.degrootauto.nl/werkplaats.
2. Maak voor- en na-foto’s
Zoals Diane in een eerder blog vertelde, kunnen foto’s helpen bij het toelichten van complexe onderwerpen. Zo kunt u met foto’s bijvoorbeeld laten zien wat het resultaat van koplampen polijsten is:
Bron: Frank Oomen Auto’s
Andere voordelen van het gebruik van foto’s zijn:
- Herkenning: “Mijn auto heeft ook zulke doffe koplampen”, zullen uw bezoekers denken. Zonder voorbeeld zouden ze zich misschien niet eens bewust zijn van dit probleem. Hiermee kunt u dus interesse wekken en noodzaak creëren.
- Kundigheid aantonen: met de voor- en na-foto’s laat u de resultaten zien die u bereikt en ziet de bezoeker welke kwaliteit u kunt leveren.
3. Win vertrouwen
Zodra uw bezoeker het gevoel heeft gekregen dat hij één van deze diensten op uw website moet laten uitvoeren, is het belangrijk om hem ook te laten kiezen voor uw bedrijf. Met een ‘Over ons’-pagina, keurmerken op de homepage en duidelijke foto’s van uw bedrijf en medewerkers kunt u vertrouwen winnen. Autobedrijf de Groot past dit goed toe, bijvoorbeeld met hun persoonlijke ‘Over ons’-pagina die betrouwbaarheid uitstraalt: www.degrootauto.nl/over-ons
4. Zorg dat uw bezoeker meteen contact op kan nemen
Wanneer uw bezoeker interesse heeft in een van uw diensten én vertrouwen heeft gekregen in uw bedrijf, is het zaak om in contact te komen. Maak het uw bezoeker zo gemakkelijk mogelijk; iedere drempel is een punt waarop de bezoeker kan afhaken en dus een risico. Met duidelijke knoppen, zoals ‘Bel mij terug’ of ‘Afspraak maken’ nodigt u uw bezoeker uit om te klikken. Zorg vervolgens voor een kort formuliertje en het eerste contact is gelegd! Munich Auto heeft dit goed doorgevoerd; op bijna iedere pagina is een contact-knop te vinden: www.munichauto.nl/diensten/apk