VWE Automotive zet CarTweet weer live!
Afgelopen jaar is een van de succesvolste gratis autoportals van het toneel verdwenen: CarTweet. CarTweet was een van de grootste gratis adverteer portals in Nederland en erkende al vroeg de waarde van social media. CarTweet maakte het als eerste mogelijk om de te koop aangeboden autovoorraad ook direct op twitter te plaatsen.
Helaas werd CarTweet afgelopen zomer meegetrokken in het faillissement van Automotive Digital, waar ook CallMimmy.nl onder viel. Met het wegvallen van CarTweet verdween er een unieke gratis adverteer portal. Net voor het faillissement waren er ruim 7.000 autobedrijven aangesloten en werden er circa 170.000 gebruikte auto’s aangeboden.
Het innovatieve karakter en de unieke formule van CarTweet heeft VWE doen besluiten CarTweet over te nemen. Inmiddels staat er een vernieuwde versie van CarTweet live en is de samenwerking met Gaspedaal weer opgestart. Voor klanten van VWE, die met de advertentiemanager werken via Mijn VWE, is het nu weer mogelijk om gratis alle voertuigen te adverteren op CarTweet. Inmiddels zijn er meerdere advertentiemanagers die zich weer hebben aangesloten. Zo kan de markt weer optimaal profiteren van CarTweet.