VWE bezoekt NADA Show: een reis vol winterse uitdagingen en waardevolle inzichten
Afgelopen week bezochten Piet Renses (CEO) en Daan van Leeuwen (COO) namens VWE de prestigieuze NADA Show 2025 in New Orleans. Dit jaarlijkse evenement van de National Automobile Dealers Association is een van de grootste en meest invloedrijke beurzen ter wereld voor de automotive-industrie. Met honderden exposanten, inspirerende workshops en lezingen door toonaangevende experts biedt de NADA Show een uitgelezen kans om kennis op te doen, innovatieve ideeën te verzamelen en te netwerken.
Een heroïsche reis door het zuiden van de VS
Het bezoek van VWE aan de NADA Show begon met een onverwacht avontuur. Na een soepele vlucht naar Atlanta bleek de verdere vlucht naar New Orleans geannuleerd vanwege winters noodweer. De eerstvolgende beschikbare vlucht stond pas dagen later gepland. Voor Piet en Daan was dat geen optie, ze wilden naar de beurs!
Vastberaden – en misschien wat overmoedig – huurden ze een vierwielaangedreven auto en begonnen aan een roadtrip van maar liefst 850 kilometer door Georgia, Alabama, Mississippi en Louisiana. Zonder navigatie en met hevige ijsstormen op de wegen werd het een ware beproeving. De politie haalde hen van de snelweg en leidde hen tegen de rijrichting in naar een veilige afslag. Vastberaden om hun doel te bereiken, slaagden Piet en Daan erin de roadblocks zelf te omzeilen via kleine binnenwegen. Uiteindelijk bereikten ze na 27 uur reizen veilig New Orleans, waar ze als enigen vanuit Atlanta arriveerden.
Een ijzige ontvangst en een inspirerend congres
Bij aankomst bleek de stad volledig stil te liggen door extreme sneeuwval — iets wat al 150 jaar niet was voorgekomen. Winkels, restaurants en zelfs de beurslocatie bleven gesloten. Piet en Daan waren de eerste bezoekers die zich meldden bij de NADA Show, tot grote verrassing en vreugde van de organisatie.
Toen na 2 dagen de dooi eenmaal inzette, ging de beurs alsnog van start. De NADA Show bood tal van inzichten op het gebied van digitalisering, AI en marketingstrategieën voor autobedrijven. Zo werden er inspirerende inzichten opgedaan:
- Hoe AI helpt bij het personaliseren van advertenties
- Genereren van verkoopanalyses via AI
- De optimalisatie van klantcontactmomenten via AI-tools
- Via social media een betrouwbaar imago opbouwen bij verschillende doelgroepen
- Optimalisatie van eigen websites door de herkenning van koopsignalen
- Gerichte online verkoopbegeleiding tijdens het verkoopproces
- Het betrokken houden van klanten na de aanschaf van hun nieuwe auto
Dit is slechts een kleine greep uit de vele mogelijkheden die Amerikaanse dealers zien om hun verkoop en bedrijfsvoering verder te verbeteren. VWE gaat de komende periode bekijken hoe de nieuw opgedane kennis een toevoeging kan zijn op het productenportfolio. Zo profiteren onze klanten namelijk ook van onze opgedane kennis!
Netwerken en nieuwe kansen
Naast het volgen van workshops en bezoeken aan stands spraken Piet en Daan met internationale relaties en klanten. Tijdens de Holland House Borrel was er gelegenheid om met andere Nederlandse deelnemers ervaringen uit te wisselen.
Met een schat aan inspiratie en innovatieve ideeën keerden Piet en Daan na een probleemloze terugreis terug naar Nederland. Dit bezoek aan de NADA Show bevestigt opnieuw de waarde van internationale samenwerking en innovatie binnen de automotive branche. Daarbij toont het wederom de toewijding van onze VWE-topmannen door winterweer en wind te gaan om altijd voorop te blijven lopen met nieuwe inzichten en technologieën. De komende tijd gaan Piet en Daan zijn ondertussen teruggekeerd naar het warme kantoor. Hier evalueren ze hoe de nieuwe inzichten VWE en haar klanten verder vooruit kunnen helpen.