VWE lanceert nieuwe online wereld
donderdag 4 december 2014
Tags: VWE-Nieuws
Op 1 december 2014 zijn de eerste VWE klanten aangesloten op de nieuwe online wereld van VWE. Sinds begin 2014 bouwt VWE aan deze wereld, waar al zijn oplossingen bij elkaar gaan komen. Inclusief nieuwe inzichten op basis van de data die VWE constant verzamelt, ververst, verrijkt en persoonlijk maakt.
Een veranderende wereld
Uitgebreide voertuiginformatie, inzicht in de eigen (huidige en toekomstige) voorraad en alle transacties op autoniveau worden steeds belangrijker om in de turbulente autobranche het verschil te maken. De verschuiving van offline en traditionele autoverkoop naar online zet door. Niet alleen om de informatiebehoefte van de consument te stillen, maar inmiddels ook voor online transacties. De toegenomen prijstransparantie gaat hand in hand met het mondiger worden van consumenten. Bovendien beperkt de autobranche zich niet meer tot de eigen regio, zelfs niet tot Nederland. Europa, dat is de nieuwe regio waar de slimme ondernemer zijn blik naar verlegt. Om daarna, met kennis van de Europese automarkt, regionaal renderend te ondernemen.
Een belangrijke volgende stap
De afgelopen maanden heeft VWE hard gewerkt aan het fundament van een nieuwe online wereld, Mijn VWE genaamd. De basis van Mijn VWE bestaat uit de kern van het autobedrijf: het voorraadoverzicht en het voertuigdossier.
VWE rolt het nieuwe platform in fases uit. De eerste klanten die zijn aangesloten kunnen de komende maanden alvast een aantal bekende en nieuwe functionaliteiten in het voorraadoverzicht gebruiken, met name rond vrijwaren. Uiteindelijk zal Mijn VWE in de loop van volgend jaar het huidige dienstenplatform volledig vervangen.
VWE. Brengt de toekomst dichtbij
Relevante dienstverlening bieden en ontzorgen, dat is wat VWE voor zijn klanten wil doen. Dat uit zich in het bij elkaar brengen van alle geboden oplossingen in één platform. Met daarbij nieuwe inzichten op basis van data, die VWE constant verzamelt, ververst, verrijkt en persoonlijk maakt. Hierdoor kunnen ondernemers in de branche goed onderbouwde beslissingen nemen. Zoals het vinden van de meest interessante in- en verkoopkanalen om een optimale voorraad samen te stellen. En welke prijzen zij het beste kunnen hanteren voor een goede balans in rendement en omloopsnelheid. Alles in het teken van een voor de klant optimale concurrentiepositie en winst. Zodat de toekomst op een slimme manier dichtbij komt!