VWE start samenwerking met autobiz
Nieuwe Nederlandse distributeur van internationale vraagprijzen van de occasionmarkt
VWE gaat een samenwerking met het Franse autobiz aan. Door deze samenwerking wordt het voor de voertuigbranche mogelijk om het aanbod en de vraagprijzen van occasions op internationale advertentieplatforms in te zien. Met het verkregen inzicht in afzetmogelijkheden in verschillende landen kan er een weloverwogen keuze worden gemaakt bij het exporteren van voertuigen.
autobiz is een market intelligence bedrijf, gespecialiseerd in marktgerichte analyses. Voor de voertuig-branche doet autobiz dit onder andere door het aanbod van occasions op advertentieplatforms te scannen. Zo verzamelt autobiz in verschillende Europese landen maandelijks 25 miljoen vraagprijzen. VWE wordt exclusief distributeur van deze data voor de voertuigbranche in Nederland, België en Luxemburg en verwacht dit in de tweede helft van 2014 naar de markt te brengen.
Samenwerking biedt unieke inzichten voor gehele branche
VWE ziet vele mogelijkheden door de samenwerking met autobiz. “Data over actuele vraagprijzen op advertentieportals, en dan vooral de prijzen in andere landen dan Nederland, ontbreken nu nog in het aanbod van VWE en is dus een waardevolle aanvulling. Zo geven we onze klanten inzicht in de mogelijke opbrengsten in verschillende landen”, aldus Michel Corveleijn, Directeur EU en Externe Betrekkingen.
Ook autobiz is gelukkig gestemd met de nieuwe samenwerking: “We zoeken goede toegang tot de voertuigbranche in de Benelux en zijn erg blij in een professionele partij als VWE een partner te hebben gevonden. VWE heeft veel klanten in de automotive, waardoor we onze data in een groot gedeelte van de markt kunnen afzetten”, aldus Emmanuel Labi, International Sales Manager bij autobiz. In Nederland wordt autobiz vertegenwoordigd door het Leidse kennisbureau AUMACON.