Daan van Leeuwen nieuwe directeur Finnik
Met ingang van 1 februari 2018 is Daan van Leeuwen de nieuwe directeur van Finnik. Van Leeuwen wordt verantwoordelijk voor de dagelijkse bedrijfsvoering van Finnik. Hij volgt hiermee Thomas Edens op.
In 2015 lanceerde VWE Automotive de kenteken app Finnik voor de consumentenmarkt. Als start-up was het aan Thomas Edens de taak om Finnik in de markt te zetten. Met een kentekenspot per seconden, is Finnik inmiddels uitgegroeid tot volwaardig automotive platform met meer dan 36 miljoen spots per jaar.
Om het merk nog verder uit te bouwen, is Daan van Leeuwen aangesteld als directeur Finnik. Per 1 februari 2018 start Van Leeuwen in deze functie. “Ik heb voor Finnik gekozen omdat het een super interessant product is met een bewezen vraag vanuit de markt, waar tegelijkertijd nog vele mogelijkheden zijn om het product verder te ontwikkelen. Weliswaar is de autobranche nieuw voor mij, de online branche is waar ik altijd al in werkzaam ben geweest”, aldus Van Leeuwen.
Piet Renses, Algemeen Directeur van VWE, kijkt uit naar de start van Van Leeuwen: “Ik ben verheugd dat we zo snel een goede opvolger hebben kunnen vinden voor deze belangrijke functie. We kunnen zijn online expertise goed gebruiken bij het door ontwikkelen en vermarkten van onze Finnik kentekenapp”, zo vertelt Renses.
Van Leeuwen werkte eerder voor Spil Games en Sony Interactive Entertainment Benelux.