Universeel autobedrijf scoort met APK
Universele autobedrijven profiteren het meeste van de gestegen apk-volumes. Sterker nog, zij doen het twee keer zo goed als de merkdealers. Dat blijkt uit analyse van Aftersales Magazine naar aanleiding van onze APK-cijfers over de eerste zes maanden van dit jaar.
Over het eerste halfjaar liet het apk-volume in personen- en bestelauto’s een plus van 2,8 procent zien ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Opvallend: het universele autobedrijf lijkt meer te profiteren van het grotere apk-aanbod dan de andere distributiekanalen. De merkdealers zagen over het eerste halfjaar hun APK-aandeel ten opzichte van 2015 teruglopen met 0,3 procent - terwijl zij vorig jaar (2014-2015) juist een plus van 0,8 procent realiseerden. De grote fastfit- en bandenketens Profile Car & Tyreservice, Kwik-Fit en Euromaster zagen, ondanks hun gestegen volume ( 1,5%), het gezamenlijke APK-aandeel eveneens iets teruglopen (-0,1%).
Uitgevoerde APK’s in aantallen per distributiekanaal
* stijgingspercentage 2016 t.o.v 2015
** Profile Car & Tyrecenter, Kwik-Fit en Euromaster
Bron: AfterSales Magazine
Ook snel en eenvoudig uw APK’s afmelden via VWE? Check hier de voordelen.